ЛУКСОЗНИ ПАРФЮМИ CHLOÉ
В онлайн магазина на Pretty Shop можете да откриете селекция от най-добрите и предпочитани дамски парфюми Chloé. За своите взискателни клиенти сме подбрали най-добрите и търсени предложения от Chloé. В каталога на Pretty Shop Ви очакват парфюми, тоалетни води и подаръчни комплекти на марката.
ИСТОРИЯТА НА CHLOÉ
“Тя създаде Chloé, за да еманципира жените“ – така описват Габи Агион, основателката на модния бранд Chloé, нейните близки след смъртта ѝ през 2014 г. Дизайнерката оставя след себе си световноизвестен моден бранд, компания за милиони, както и социална кауза, която ще бъде продължена от нейните наследници.
Елегантна, усмихната, жизнерадостна – Габи Агион ще бъде запомнена като гениален моделиер и иноватор, въвел термина "prêt-à-porter" в модната индустрия и спомогнал за създаването на съвременния образ на женствената, силна и независима жена.
Историята на Габи Агион започва в Александрия, Египет. Родена е през 1921 г. в семейството на заможен директор на цигарена фабрика и завършва образованието си в областта на политическите науки.
Мисията на родителите ѝ е да се уверят, че на дъщеря им никога няма да липсва нищо, затова още на 19 години я събират с бъдещия ѝ съпруг, син на известен износител на египетски памук.
Съюзът им е скрепен с брак през 1940 година, а малко по-късно двойката се мести в Париж, Франция. Съпрузите се наслаждават на богатата култура на френската столица и се движат в компанията на известни личности и творци като художника Пабло Пикасо и поета Пол Елюар.
Габи Агион е вдъхновена от живота си в модната столица на света, но бързо се разочарова от това, което стилът на 50-те години на XX век може да предложи, а и се отегчава от безгрижния, но еднообразен семеен живот. Както сама споделя със съпруга си: „Трябва да работя... Да ходиш по обеди не е достатъчно“.
Започва сама да създава дрехите си, от фини, меки и женствени материи, които сама нарича „луксозно прет-а-порте“. Моделите и кройките им са уникални за времето си и привличат внимание с високата си класа и, същевременно, дискретната си елегантност. Първото студио на Габи се намира в стаята за обслужващия персонал над собствения ѝ апартамент.
Съдбата я среща с предприемача Жак Леноар и заедно създават бранда Chloé, като той поема търговската част, а тя – креативната. Първото модно ревю на Chloé е представено през 1956 г. в Café de Flore, което по това време е епицентър на младите интелектуалци на Париж.
МОДНАТА КЪЩА CHLOÉ
След като открива в лицето на Жак Леноар доверен бизнес партньор, Габи Агион може да развихри своя талант и въображение. Модните колекции на бранда впечатляват индустрията с разпознаваемия си, високо естетичен стил и фокуса си върху женствеността и младежкия дух.
Целта на Габи е да предложи висша мода, готова за носене, и така да спести на дамите от елита бавния и труден процес по изработка на тоалети по поръчка. Идеята е да ги предложи вече ушити, с изящна изработка и в сравнително ограничени бройки, така че да не ги лиши от усещането за ексклузивност и лукс.
„Бутикова мода, сега и веднага“ – под този слоган Габи Агион започва да предлага първите си модели при затворени врати, за отбрана публика, най-вече от заможните ѝ приятелки.
Модният бранд е кръстен на името на нейна скъпа приятелка, за която Габи казва, че е истинското превъплъщение на деликатния блясък. Силуетите на дрехите на Chloé са нещо невиждано до момента с усещането за лекота и ефирност, което носят.
Комфортът и елегантността на моделите е глътка свежест за модния свят на фона на тежките, дълги поли и рокли, които предлагат повечето марки висша мода. Визиите на Chloé са пълната противоположност на строгата формалност, наложена по това време.
Габи Агион има усет не само към дизайна, но и към хората. През годините за Chloé работят някои от най-известните модни дизайнери в света, като най-запомнящо се остава името Карл Лагерфелд – Габи Агион го „открива“ като съвсем млад, прохождащ дизайнер, и именно в екипа на Chloé Лагерфелд успява да развие своя потенциал и да се издигне до креативен директор през 1966 година.
Изпод ръцете му излизат култови за Chloé модели като обемните бели ризи, съчетани с разкроени поли, които се превръщат в основата на бохемския стил, станал знаков за модата през 60-те и 70-те години на XX век.
Моделите, които Карл Лагерфелд представя на модния подиум, са наричани „магични“ заради ефирността на материите им – ефирност, която оформя почерка на Chloé и поставя бранда сред лидерите в съвременната модна индустрия. Фините луксозни дамски колекции се допълват перфектно от ексклузивните линии аромати, които компанията започва да предлага в края на 70-те.
През 1987 г. постът креативен директор е поет от известната мароканска дизайнерка Мартин Сибон. Под нейно ръководство Chloé започва масирана рекламна кампания с участието на лица като Кристи Търлингтън, Клаудия Шифър и много други супермодели.
В рекламите на Chloé те са не просто красиви, но и силни, смели и независими. Скоро става ясно, че компанията предлага повече от дрехи – модната марка постепенно се превръща в култ с огромен брой почитатели, а всяко момиче мечтае да бъде Момиче на Chloé.
След успеха на Карл Лагерфелд и Мартин Сибон, погледите са вперени в нейната наследница – младата дъщеря на музикалната легенда от Бийтълс, сър Пол Макартни – Стела Макартни.
През 1997 г., когато поема управлението на креативния отдел на Chloé, Стела е само на 25 години, но със солиден опит зад гърба си – завършва лондонския колеж по мода и дизайн Central Saint Martins College of Art & Design, а моделите от дипломната ѝ работа са представени от Кейт Мос и Наоми Кембъл, които са нейни лични приятелки.
Почеркът на Стела Макартни в Chloé се вижда още в първата колекция на бранда – дизайнерката внася нотка провокативност и съблазън в линиите на моделите. Стела Макартни вплита в дизайните мотиви с коне, които в течение на времето се превръщат в знакови за Chloé и продължават да присъстват в работата на следващите поколения от дизайнери на компанията.
Благодарение на работата на Стела Макартни Chloé въвежда култови колекции от кожени обувки, чанти и аксесоари. Чантите Chloé се превръщат в еквивалент на висок лукс и висша мода.
През годините, за Chloé работят дизайнери като Мишел Розие, Грациела Фонтана, Максим де ла Фалез и др.
CHLOÉ ДНЕС
От 2017 г. творчески директор на Chloé е Наташа Рамзи. Габи Агион се оттегля от управлението на компанията през 1985 година. През 2013 г. основателката на Chloé получава награда от френския Легион на честта – признание, с което се удостояват най-значимите граждани на Франция.
Днес мисията на Chloé е насочена към устойчивостта, грижата за околната среда, равенството на половете и fair trade. Компанията е един от най-големите дарители на UNICEF и участва в множество благотворителни кампании, свързани с достъпа до образование и правата на жените в развиващите се страни.
ДАМСКИТЕ ПАРФЮМИ CHLOÉ
Първият аромат на модния бранд, семпло наречен „Chloé“ е представен през 1975 година и още с дебюта си се превръща в истинска класика на женствеността и елегантността. През 1990 година нежният „Chloé Narcisse“ подслажда парфюмната колекция на марката.
Ароматите на Chloé следват непреходния стил на компанията – семпъл, деликатен лукс, достъпен само за отбран кръг. Чувствените композиции от фино селектирани съставки превръщат бранда Chloé в лидер в парфюмерийната индустрия, с впечатляващи и запомнящи се дамски парфюми, преплитащи класическите традиции със съвременните трендове.
През 2008 година компанията представя един нов прочит на оригиналния „Chloé“ от 90-те години, предназначен за съвременните жени с модерен вкус. През почти 50-годишната история на парфюмите Chloé за бранда творят някои от най-известните парфюмеристи като Бети Бусе, Мишел Алмайрак, Клемент Гавари, Амандин Клер-Мари, Куентин Биш, Филипин Кортие, Луис Търнър, Анне Флипо и много други, а портфолиото на Chloé към момента съдържа повече от 50 различни уникални дамски аромата.
Един от най-знаковите аромати на Chloé е дамският парфюм Nomade. Той е един от най-новите парфюми Chloé и излиза на пазара през 2018 г. Шипрово-флоралният аромат е създаден от Куентин Биш, един от най-уважаваните съвременни парфюмеристи, работил за лейбъли като Victorinox, Mugler, Azzaro и Miu Miu.
Chloé Nomade е представен като водещ аромат на марката за 2018 година. За разлика от Chloé Eau de Parfum, знаковият парфюм за 2008 година, който олицетворява чистота и натуралност, Nomade предизвиква смелата, приключенска страна на жените. Ароматът е вдъхновен от силата на духа и усещането за простор и свобода.
Композицията на Chloé Nomade се открива със сочни връхни нотки от златиста слива Марабела и свеж цитрусов вкус на бергамот и лимони. Флоралната сърцевина на Nomade носи ефирната лекота на цвета от фрезия в чувствено съчетание с уханна праскова, нежен жасмин и претворена роза.
Плътната основа от хладен дъбов мъх, сандалово дърво и кехлибар се смекчава от сладостта на бял мускус и пачули. Нотките дъбов мъх целят да приближат Chloé Nomade по-близо до земните тонове, така, както и истинските номади са едно цяло със Земята, макар да нямат корени.
Уханието на Chloé Nomade носи топлия дъх на ориенталски подправки и сочни плодове – дарове на щедрата, богата природа.
Флаконът на Chloé Nomade имитира един от най-култовите модели чанти на Chloé – Drew. Розовият цвят на аромата в съчетание с златни елементи носи традиционното за Chloé усещане за дискретен, бутиков лукс. А коженият аксесоар на флакона привнася номадски елемент и наподобява шал, развят от топлия африкански вятър с дъх на фрезии.
Рекламно лице на неустоимият Chloé Nomade е френската актриса Ариане Лабед. С естественото си женствено излъчване и семпла, но класическа красота, актрисата успява не само да пресъздаде усещането, което Nomade оставя с уханието си, но и да превъплъти в себе си неподправения дух на Chloé.
„Жената, за която Nomade разказва, е свободна, силна и авантюристична. Тя успява да улови красотата на света в дланите си и да отвори обятията си за всичко онова, което той е готов да ѝ предложи. Това е вдъхновяващо за мен“, споделя актрисата.
Nomade изследва нова, непозната територия на парфюмите Chloé, в центъра на която са поставени спонтанността и свободата. Естествената грация на Ариане в съчетание с богатия ѝ на култура и националности произход, я превръща в перфектния образ на дълбокия, многопластов аромат на Nomade.