
Кои от тези техники за грижа за кожата присъстват във вашата ежедневна рутина?
За огромна част от жените по света денят започва и завърша с един от най-важните ритуали: ежедневната грижа за кожата. Навсякъде по света skincare рутината e водена от желанието да се чувстваме уверени и красиви в кожата си, което прави грижата за нея универсална, но същевременно и много лична.
Повлияни от културата и обичаите, разкрасителните ритуали могат да се различават в отделните държави, но днес, благодарение на модерните технологии, всички ние можем да бъдем част от съвременната бюти общност, споделяйки съвети, опит и вдъхновение отвъд географските граници. Така красотата се превръща в общ език, който обединява и сплотява.
От иновативния подход на Западна Европа до хилядолетните източни традиции, открийте най-популярните skincare ритуали в три от страните, оказали най-голямо влияние върху начина, по който се грижим за кожата си днес:
Франция

Франция има огромен принос за развитието на грижата за кожата до ежедневния skincare режим такъв, какъвто го познаваме днес.
Влиянието на френската бюти култура е толкова силно, че на практика всеки ден, дори без да осъзнаваме, използваме продукти или техники, създадени именно там. Франция се счита за родина на съвременната рутина за грижа за кожата и през годините успява да въведе продукти и методи, които в наши дни са златен стандарт. Сред тях са:
Трите стъпки – почистване, тонизиране и хидратация
Ежедневната грижа за кожата започва да се оформя като концепция от френската козметична индустрия в началото на XX век. Водещите бюти марки в Париж развиват култа към ежедневните ритуали като наблягат на идеята, че красотата е повече от грим: тя е и системна поддръжка на кожата.
Трите стъпки – почистване, тонизиране и хидратиране, дават неоспорим резултат, защото се превръщат във всекидневен навик, а френският подход трансформира това „задължение“ в личен ритуал на удоволствие и време за себе си.
Мицеларната вода
Създадена през 90-те години във френска козметична лаборатория, днес мицеларната водае незаменим продукт за грижа и красота, който се смята за must-have в арсенала на световните професионални гримьори.
Причината за нейното изобретяване е твърде варовитата вода, която изсушава и дразни чувствителната кожа – затова френските дерматолози търсят козметична алтернатива. Формулата на мицеларната вода е обогатена с мицели – микросферички, съставени от две части, хидрофилна (водна) и липофилна (мастна).
Уникалната структура на мицелите ги превръща в магнити за остатъци от грим, излишен себум и замърсявания, които биват премахнати в дълбочина, без водният баланс на кожата да се нарушава.
Универсалното действие на мицеларната вода позволява да се използва като дегримьор, почистващ лосион и освежаващ тоник, а нежната формула я превръща в ефективно решение при чувствителна кожа.
Днес мицеларната вода е един от най-продаваните козметични продукти в света.
„Less is more”
Иконичната фраза „Less is more” възниква като термин от модерната архитектура, но в средата на XX век започва да се отнася и до минималистичния подход към красотата, популярен във Франция.
Френските жени са известни със своята семпла, естествена красота, а това оказва влияние и върху начина, по който те се грижат за своята кожа – чрез използване на малък брой продукти с високо качество на съставките.
Методът “Less is more” залага на няколко базови стъпки, а основният фокус е върху съдържанието на козметиката – тя е винаги добре проучена, а често и с дерматологична препоръка.
Целта е да се постигне естествена визия чрез продукти, които не прикриват кожата, а подчертават нейното сияние. От почистването до хидратацията и подготовката за грима, ежедневният ритуал за красота през късното лято е фокусиран върху нежната грижа и подсилване на кожната бариера.
Любими козметични марки от Франция

Френската skincare култура продължава да развива и оформя съвременната козметична индустрия като съчетава най-новите открития на дерматологията с уникални природни екстракти и онази неподправена доза авангарден френски шик.
Тези три стълба изграждат френската концепция за красотата като луксозен личен ритуал, основан на елегантност, наука и здраве от природата.
От Франция водят началото си някои от най-емблематичните козметични марки в света, които изцяло революционизират не само начина, по който изглежда съвременната Жена, но и трансформират нейното място в обществото: Dior, Givenchy, Lancôme и много други.
Открийте бестселъри от любимите си френски марки:

LANCÔME
TONIQUE CONFORT

GIVENCHY
SCULPTURAL SERUM

DIOR
MAKEUP REMOVER

DIOR
CAPTURE LE SÉRUM

GIVENCHY
SCULPTURAL CREAM

LANCÔME
ABSOLUE THE EYE CREAM
Япония

Японските традиции, свързани с грижата за кожата, водят своето начало от древността и са силно свързани с природата и вътрешната хармония.
Японската козметична индустрия поставя акцент върху универсалните продукти, които пречистват кожата и я даряват с успокояваща грижа. Високо ценени са продуктите с минимален брой съставки, добити натурално от чистата природа, като например зелен чай, морски водорасли, японски цитрус, оризова вода.
За разлика от повечето западни страни, в Япония жените влагат повече средства в skincare козметика, отколкото в грим, а културата на анти-ейджинг там се доближава до идеята за „healthy aging” – стремеж към здрава и сияйна кожа, независимо от възрастта.
Някои от най-известните skincare ритуали, произлезли от Япония, включват:
Многопластова рутина
В японската култура ежедневната бюти рутина се разглежда като ритуал, който трябва да се прилага със спокойствие и внимание към детайла. Затова японската грижа за кожата се счита за „многослойна“ и включва редица стъпки като нежно измиване, нанасяне на лосион, поставяне на серум, крем за лице и околоочна грижа.
Този подход към ежедневния skincare по-късно вдъхновява и K-beauty културата в Корея, където рутината включва цели 10 стъпки.
Наслагване на серуми
Като част от многопластовия бюти режим, именно в Япония се налага техниката за наслояване на серуми за лице – този похват позволява персонализиране на ежедневния ритуал, така че да отговаря най-добре на конкретните нужди на кожата.
Идеята е вместо един тежък и не напълно подходящ продукт, да се нанесат няколко леки слоя, които да се усвоят по-добре.Така се съчетават различни ефекти като например анти-ейдж, хидратация, озаряване.
Оптималният брой е 2 до 3 серума, а основното правило е текстурите да се нанасят от най-леката и водниста, към най-плътната и маслена.
Ежедневна слънцезащита
Япония е след първите страни, в които нанасянето на всекидневна слънцезащита за лице е напълно задължително. Днес ежедневните слънцезащитни продукти се смятат за глобален стандарт и се препоръчват от дерматолозите по целия свят като ключова стъпка към здравия, сияен и младежки вид на кожата.
Употребата на слънцезащита се въвежда още в ранна детска възраст не само от естетическа, но и от здравословна гледна точка.
Sheet маски за лице
Първите sheet маски за лице са създадени в Япония преди повече от 100 години. В началото се правят от текстил като памук или коприна, който се напоява с подхранващи масла и дестилирани билки. През 1920-те японските козметични салони започват да предлагат такива маски като допълнителна луксозна услуга.
Днес sheet маските са популярен продукт, който създава усещане за свежест, комфорт и релаксация у дома.
Кожа, бяла като порцелан
Светлата, порцеланова кожа, се цени високо в Япония, а корените на тази културна особеност идват от древността, когато бялата кожа без тен е била символ на благородство и висок статус.
Жените са използвали оризова пудра, за да постигнат мечтания порцеланов цвят, а днес продуктите за изсветляване на кожата са една от най-популярните категории козметика в Япония.
Голяма част от световните марки разработват специални линии за изсветляване, насочени конкретно към японския пазар.
Любими козметични марки от Япония
Shiseido е първата козметична компания в Япония, а днес продължава да бъде един от най-значимите пионери и лидери в световната бюти индустрия.
В лабораториите на Shiseido е създадена първата японска паста за зъби, а по-късно и първата цветна пудра за лице със 7 революционни нюанса. В наши дни Shiseido е глобален бранд за красота и грижа за кожата, който обединява биотехнологии, традиционни практики и неповторима японска естетика.
Най-новото в колекцията на Shiseido:
Мароко

Мароко е страна с вековни обичаи по отношение на грижата за кожата и естествената красота.
За жените на Мароко красотата има дълбок културен и духовен смисъл, а ежедневната грижа е издигната до ритуал, тясно свързан с чистотата на кожата като път към пречистването на ума и душата. Техниките на масаж и използването на естествени благоуханни съставки са само част от традициите на Мароко, намерили своето място в ежедневната рутина на хиляди хора по света:
Ексфолиация
Дълбокото почистване на кожата чрез ексфолиране е похват, който води своето начало от Мароко.
За ексфолиация на кожата са се използвали натурални сапуни, например от маслиново масло, които премахват мъртвите клетки и стимулират обновяването на кожата. Именно тези сапуни вдъхновяват съвременните продукти за пилинг на лицето и тялото.
Козметика с арганово масло
Аргановото масло е една от най-емблематичните съставки в мароканската козметика.
То се добива от ядките на плодовете на аргановото дърво, което расте само в югозападната част на Мароко. От хилядолетия жените в региона използват благодатните свойства на аргановото масло за кожата и косата си.
Когато се нанася върху кожата, маслото я омекотява и хидратира в дълбочина, като ѝ придава неповторимо сияние. Като част от грижата за косата намалява цъфтежа и я прави здрава и блестяща.
Аргановото масло е богато на витамин Е и антиоксиданти, а днес може да бъде открито в състава на различни козметични продукти като серуми, шампоани, кремове за лице, лосиони за тяло и много други.
Почистване с глина
Използването на глина, в комбинация с билки и подхранващи масла, е традиционна практика в Мароко още от VIII век.
Глината се добива от Атласките планини и е известна като натурален минерален ресурс с безценни лечебни и козметични качества. Нанасянето на глината върху лицето помага за премахване на замърсяванията в дълбочина и за омекотяване на кожата.
Днес редица световни козметични марки предлагат продукти със съдържание на глина: маски за лице и тяло, скрабове, и др.
Открийте силата на глината:
![]()
Още вдъхновения от света на красотата и луксозната грижа за кожата
ви очакват в магазини Pretty Shop и онлайн на www.prettyshop.bg






