Skincare ритуали от света: Как се грижат за кожата си жените във Франция, Япония и Мароко

Skincare ритуали от света Как се грижат за кожата си жените в Япония, Франция и Мароко

Кои от тези техники за грижа за кожата присъстват във вашата ежедневна рутина?

За огромна част от жените по света денят започва и завърша с един от най-важните ритуали: ежедневната грижа за кожата. Навсякъде по света skincare рутината e водена от желанието да се чувстваме уверени и красиви в кожата си, което прави грижата за нея универсална, но същевременно и много лична.

Повлияни от културата и обичаите, разкрасителните ритуали могат да се различават в отделните държави, но днес, благодарение на модерните технологии, всички ние можем да бъдем част от съвременната бюти общност, споделяйки съвети, опит и вдъхновение отвъд географските граници. Така красотата се превръща в общ език, който обединява и сплотява.

От иновативния подход на Западна Европа до хилядолетните източни традиции, открийте най-популярните skincare ритуали в три от страните, оказали най-голямо влияние върху начина, по който се грижим за кожата си днес:

Франция

грижа за кожата във франция skincare ритуали френска козметика

Франция има огромен принос за развитието на грижата за кожата до ежедневния skincare режим такъв, какъвто го познаваме днес.

Влиянието на френската бюти култура е толкова силно, че на практика всеки ден, дори без да осъзнаваме, използваме продукти или техники, създадени именно там. Франция се счита за родина на съвременната рутина за грижа за кожата и през годините успява да въведе продукти и методи, които в наши дни са златен стандарт. Сред тях са:

Трите стъпки – почистване, тонизиране и хидратация

Ежедневната грижа за кожата започва да се оформя като концепция от френската козметична индустрия в началото на XX век. Водещите бюти марки в Париж развиват култа към ежедневните ритуали като наблягат на идеята, че красотата е повече от грим: тя е и системна поддръжка на кожата.

Трите стъпки – почистване, тонизиране и хидратиране, дават неоспорим резултат, защото се превръщат във всекидневен навик, а френският подход трансформира това „задължение“ в личен ритуал на удоволствие и време за себе си.

Мицеларната вода

мицеларна-вода-диор

Dior Micellar Water | Photo credit: DIOR.com

Създадена през 90-те години във френска козметична лаборатория, днес мицеларната водае незаменим продукт за грижа и красота, който се смята за must-have в арсенала на световните професионални гримьори.

Причината за нейното изобретяване е твърде варовитата вода, която изсушава и дразни чувствителната кожа – затова френските дерматолози търсят козметична алтернатива. Формулата на мицеларната вода е обогатена с мицели – микросферички, съставени от две части, хидрофилна (водна) и липофилна (мастна).

Уникалната структура на мицелите ги превръща в магнити за остатъци от грим, излишен себум и замърсявания, които биват премахнати в дълбочина, без водният баланс на кожата да се нарушава.

Универсалното действие на мицеларната вода позволява да се използва като дегримьор, почистващ лосион и освежаващ тоник, а нежната формула я превръща в ефективно решение при чувствителна кожа.

 

Днес мицеларната вода е един от най-продаваните козметични продукти в света.

„Less is more”

dior-capture-le-serum-50ml

Dior Capture Collection | Photo credit: DIOR.com

Иконичната фраза „Less is more” възниква като термин от модерната архитектура, но в средата на XX век започва да се отнася и до минималистичния подход към красотата, популярен във Франция.

Френските жени са известни със своята семпла, естествена красота, а това оказва влияние и върху начина, по който те се грижат за своята кожа – чрез използване на малък брой продукти с високо качество на съставките.

Методът “Less is more” залага на няколко базови стъпки, а основният фокус е върху съдържанието на козметиката – тя е винаги добре проучена, а често и с дерматологична препоръка.

Целта е да се постигне естествена визия чрез продукти, които не прикриват кожата, а подчертават нейното сияние. От почистването до хидратацията и подготовката за грима, ежедневният ритуал за красота през късното лято е фокусиран върху нежната грижа и подсилване на кожната бариера.

Любими козметични марки от Франция

givenchy-skincare-грижа-за-кожата
givenchy-sculptural-грижа-за-кожата

Givenchy Sculptural Collection

Френската skincare култура продължава да развива и оформя съвременната козметична индустрия като съчетава най-новите открития на дерматологията с уникални природни екстракти и онази неподправена доза авангарден френски шик.

Тези три стълба изграждат френската концепция за красотата като луксозен личен ритуал, основан на елегантност, наука и здраве от природата.

От Франция водят началото си някои от най-емблематичните козметични марки в света, които изцяло революционизират не само начина, по който изглежда съвременната Жена, но и трансформират нейното място в обществото: Dior, Givenchy, Lancôme и много други.

 

Открийте бестселъри от любимите си френски марки:

Япония

Японските традиции, свързани с грижата за кожата, водят своето начало от древността и са силно свързани с природата и вътрешната хармония.

Японската козметична индустрия поставя акцент върху универсалните продукти, които пречистват кожата и я даряват с успокояваща грижа. Високо ценени са продуктите с минимален брой съставки, добити натурално от чистата природа, като например зелен чай, морски водорасли, японски цитрус, оризова вода.

За разлика от повечето западни страни, в Япония жените влагат повече средства в skincare козметика, отколкото в грим, а културата на анти-ейджинг там се доближава до идеята за „healthy aging” – стремеж към здрава и сияйна кожа, независимо от възрастта.

Някои от най-известните skincare ритуали, произлезли от Япония, включват:

Многопластова рутина

В японската култура ежедневната бюти рутина се разглежда като ритуал, който трябва да се прилага със спокойствие и внимание към детайла. Затова японската грижа за кожата се счита за „многослойна“ и включва редица стъпки като нежно измиване, нанасяне на лосион, поставяне на серум, крем за лице и околоочна грижа.

Този подход към ежедневния skincare по-късно вдъхновява и K-beauty културата в Корея, където рутината включва цели 10 стъпки.

Наслагване на серуми

как-се-прави-наслагване-на-серуми-за-лице-skincareКато част от многопластовия бюти режим, именно в Япония се налага техниката за наслояване на серуми за лице – този похват позволява персонализиране на ежедневния ритуал, така че да отговаря най-добре на конкретните нужди на кожата.

Идеята е вместо един тежък и не напълно подходящ продукт, да се нанесат няколко леки слоя, които да се усвоят по-добре.Така се съчетават различни ефекти като например анти-ейдж, хидратация, озаряване.

Оптималният брой е 2 до 3 серума, а основното правило е текстурите да се нанасят от най-леката и водниста, към най-плътната и маслена.

Ежедневна слънцезащита

Япония е след първите страни, в които нанасянето на всекидневна слънцезащита за лице е напълно задължително. Днес ежедневните слънцезащитни продукти се смятат за глобален стандарт и се препоръчват от дерматолозите по целия свят като ключова стъпка към здравия, сияен и младежки вид на кожата.

Употребата на слънцезащита се въвежда още в ранна детска възраст не само от естетическа, но и от здравословна гледна точка.

Sheet маски за лице

Първите sheet маски за лице са създадени в Япония преди повече от 100 години. В началото се правят от текстил като памук или коприна, който се напоява с подхранващи масла и дестилирани билки. През 1920-те японските козметични салони започват да предлагат такива маски като допълнителна луксозна услуга.

Днес sheet маските са популярен продукт, който създава усещане за свежест, комфорт и релаксация у дома.

Кожа, бяла като порцелан

Светлата, порцеланова кожа, се цени високо в Япония, а корените на тази културна особеност идват от древността, когато бялата кожа без тен е била символ на благородство и висок статус.

Жените са използвали оризова пудра, за да постигнат мечтания порцеланов цвят, а днес продуктите за изсветляване на кожата са една от най-популярните категории козметика в Япония.

Голяма част от световните марки разработват специални линии за изсветляване, насочени конкретно към японския пазар.

Любими козметични марки от Япония

shiseido-skincare-грижа-за-кожата-от-япония-1

Shiseido е първата козметична компания в Япония, а днес продължава да бъде един от най-значимите пионери и лидери в световната бюти индустрия.

В лабораториите на Shiseido е създадена първата японска паста за зъби, а по-късно и първата цветна пудра за лице със 7 революционни нюанса. В наши дни Shiseido е глобален бранд за красота и грижа за кожата, който обединява биотехнологии, традиционни практики и неповторима японска естетика.

Най-новото в колекцията на Shiseido:

Мароко

ритуали-за-красота-от-мароко-грижа-за-кожата

Мароко е страна с вековни обичаи по отношение на грижата за кожата и естествената красота.

За жените на Мароко красотата има дълбок културен и духовен смисъл, а ежедневната грижа е издигната до ритуал, тясно свързан с чистотата на кожата като път към пречистването на ума и душата. Техниките на масаж и използването на естествени благоуханни съставки са само част от традициите на Мароко, намерили своето място в ежедневната рутина на хиляди хора по света:

Ексфолиация

Дълбокото почистване на кожата чрез ексфолиране е похват, който води своето начало от Мароко.

За ексфолиация на кожата са се използвали натурални сапуни, например от маслиново масло, които премахват мъртвите клетки и стимулират обновяването на кожата. Именно тези сапуни вдъхновяват съвременните продукти за пилинг на лицето и тялото.

Козметика с арганово масло

Аргановото масло е една от най-емблематичните съставки в мароканската козметика.

woman-applying-serum-her-face

То се добива от ядките на плодовете на аргановото дърво, което расте само в югозападната част на Мароко. От хилядолетия жените в региона използват благодатните свойства на аргановото масло за кожата и косата си.

Когато се нанася върху кожата, маслото я омекотява и хидратира в дълбочина, като ѝ придава неповторимо сияние. Като част от грижата за косата намалява цъфтежа и я прави здрава и блестяща.

Аргановото масло е богато на витамин Е и антиоксиданти, а днес може да бъде открито в състава на различни козметични продукти като серуми, шампоани, кремове за лице, лосиони за тяло и много други.

Почистване с глина

Използването на глина, в комбинация с билки и подхранващи масла, е традиционна практика в Мароко още от VIII век.

Глината се добива от Атласките планини и е известна като натурален минерален ресурс с безценни лечебни и козметични качества. Нанасянето на глината върху лицето помага за премахване на замърсяванията в дълбочина и за омекотяване на кожата.

Днес редица световни козметични марки предлагат продукти със съдържание на глина: маски за лице и тяло, скрабове, и др.

Открийте силата на глината:

Още вдъхновения от света на красотата и луксозната грижа за кожата
ви очакват в магазини Pretty Shop и онлайн на www.prettyshop.bg

 

Instagram

Абонирайте се за нашия newsletter
и научавайте първи всички интересни факти и новости
от света на красотата и селективната козметика

You have successfully subscribed to the newsletter

Грешка! Моля, опитайте отново!

Съгласен съм с Политиката за поверителност на данните